מבצעי אופנה הרשמה
חזור למעלה
Shay Kedem - photographer
קטגוריות
פריטים
חדשות החנות
מצאת טעות ? דווח לנו
חזרה לחדשות

:: צילום: טרנד החזרה לטבע וליער בעיצומו

המגזינים הנחשבים עסוקים בטרנדים אופנתיים, מחיתוך הגיזרה החדשה ועד לקומבניזון המקומבק,
לעיתים נחסרת מהמגזינים נישה הראויה למקום של כבוד : טרנדים צילומיים.
הפעם נעסוק בטרנד צילומי עכשוי : בחזרה לטבע וליער.
צילום: טרנד החזרה לטבע וליער בעיצומו

בחזרה לטבע וליער.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

הקדמה:

מוטיב היער והטבע אינו חדשני כלל ומופיע בצילומי אופנה מאז ראשית התמסחרות הענף הצילומי.

CHANEL עשו זאת בשנות ה-60 עם צילומי חוץ בטבע הפראי, צילומים המשקפים את התדמית הנשית והחושנית המוכרת והמזוהה עם מותג העל, ובכך יצרו חיבור פרקטי בין האישה הנשית והמבוססת לבין תדמיתנות סקסיסטית מובהקת ומוחצנת.

 

פריצה ראשונה

איב סאן לורן לקח את עצמו לקונספטים חדשים כבר בסוף שנות השישים ובתחילת שנות השבעים בשילובם של דוגמניות עילית יחד עם חיות פרא, פילים ונמרים בסביבתם הטבעית,

(דאז- עבור כריסטיאן דיור כמובן) את דוגמנית העל ורוצ'שקה הלביש בבגדי ציד (1968) ושלח אותה לספארי בקניה להתחכך עם אריות ונמרים.

המהלך המבריק של איב סאן לורן פתח נישה קריאטיבית  חדשה ורעננה חדשה בעולם מותגי העל.

הלכה למעשה : המהלך הקיא את האריסטוקרטיה הזרה, הקרירה והמנוכרת ויצר חדשנות שהכילה ערכי מותג חדשים ונגישים לקהלים רחבים יותר.

 

קונספט הספארי שלו חילחל כל כך עמוק לתודעת בתי האופנה עד כי בשנה העוקבת לקולקציית הספארי לא איחרו לבוא קולקציות דומות של שאנל וגוצ'י, וכאחרית - טום פורד עשה זאת עבור גוצ'י לאחר מספר עשורים.

כמאמר מוסגר - איב סאן לורן היה לראשון ששילב דוגמנית אפריקאית אמריקאית בצילומי הקטלוגים שלו - ובכך פרץ דרך נוספת.

 

הפיקנטריה והאקזוטיקה החלו לשחק תפקיד מרכזי במיצג החזותי המודפס ומאמצע שנות השבעים מחסומים קריאטיביים החלו להישבר בזה אחר זה.

 

אז מהו הטרנד הצילומי העכשווי?

 

לרוב, צלמי על יעידו שאין טרנד צילומי ושכל צלם יוצר (כישות נפרדת) את עבודתו במנותק מסגנונות תקופתיים ומעונות חולפות.

גם אם נאמר שההשפעות הינן תת הכרתיות ניתן לראות בבירור חזרה לשורשיות החייתית שהחלה בסוף שנות השבעים.

המוטיב המובהק בא לידי ביטוי בבתי אופנה עילית שיצרו קטלוגי קיץ בהשראת הטבע, החושניות, הנשיות המתפרצת ללא גבולות, החיבור המעשי והקמאי בין האדם לטבע ולעולם החי והבתוליות שבמסתורין האופף את האישה וכסותה ללא גורם אורבאני מרכזי או גורם מכאני הממצע בין הדמות לבין גופה.

 

מקצת המותגים הטרנדיים 2010 :

 

BVLGARI הושיבו את ג'וליאן מור המקסימה בעירום חלקי (טבע כבר אמרנו?) ובססגוניות אין קץ שילבו את מוטיבי הטבע, הקיפו אותה בתוכים לבנים מרשימים ויצרו תחושת נינוחות בראשיתית.

 

FENDI לקחו את הפרזנטורית אל אמצעו של יער עבות, קישטו אותו בצבעים שאינם טבעיים ובכך חיברו בין הטבע לעכשויות המצוחצחת בגדמי המותג.

 

Louis Vuitton עשה זאת ביג טיים עם הדוגמנית לארה סטון המקסימה כקמפיין המוביל של המותג לשנת 2010.

 

ואף המגזין הנחשב VOGUE הגדיל לעשות כתבה מצולמת בת 5 עמודים ברוח היער (ובהשפעה ישירה מ-AVATAR).

 

---------------------------------------

 

רוח טרנדית נושבת - קטלוג SAVAGE ברוח הטרנד.

 

ברוח הטרנד החלטתי לבצע הפקה לרגל הקיץ, ישבתי וחשבתי על קונספט בו הדמות שאותה ארצה לראות היא דמות מסוגננת, מאופקת, אולי אפילו אריסטוקרטית ולבושה למשעי, 

יחד עם זאת היא לובשת מעטה של מסתורין, סקס אפליות נשפכת וחייתיות שיצאו את גבולות הגזרה אל עבר הצופה ויעוררו אותו לסקרנות.

 

את ההפקה הוצאתי לפועל בלוקיישן שהתאים לדרישות, טבע, טבע מבולגן, טבע ראשוני שבו ההשתלבות תהיה מהירה ומיידית.

 

את הפיקוד על הסטיילינג העיצוב והאיפור נתתי למעצבת מוכשרת בשם BILI.K, שהתוצרים שלה תמיד מרשימים אותי, היא ידעה לבצע בדיוק את מה שדמיינתי לעצמי, היא עזרה לי ליצור את הדמות יש מאין, ולהוסיף כנדבך על נדבך את האקססוריז שרכשה עבור הסט.

 

לדוגמנית בחרתי בחורה צעירה ולא מנוסה בשם ג'ני מאסטר, שמבט אחד שלה הסגיר את היכולת שלה לעמוד במשימת האישה היפה והמפתה.

 

מוזמנים : קטלוג SAVAGE- BY SHAY KEDEM.

 

http://www.dalook.co.il/userset.asp?user_id=1316&user_set=2316&site_lan=he

 

 

 

 

" target="_blank" rel="nofollow" onClick="return recordOutboundLink(this, ['Outbound Links', '

המגזינים הנחשבים עסוקים בטרנדים אופנתיים, מחיתוך הגיזרה החדשה ועד לקומבניזון המקומבק, לעיתים נחסרת מהמגזינים נישה הראויה למקום של כבוד : טרנדים צילומיים.
הפעם נעסוק בטרנד צילומי עכשוי :בחזרה לטבע וליער.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

הקדמה:

מוטיב היער והטבע אינו חדשני כלל ומופיע בצילומי אופנה מאז ראשית התמסחרות הענף הצילומי.

CHANEL עשו זאת בשנות ה-60 עם צילומי חוץ בטבע הפראי, צילומים המשקפים את התדמית הנשית והחושנית המוכרת והמזוהה עם מותג העל, ובכך יצרו חיבור פרקטי בין האישה הנשית והמבוססת לבין תדמיתנות סקסיסטית מובהקת ומוחצנת.

 

פריצה ראשונה

איב סאן לורן לקח את עצמו לקונספטים חדשים כבר בסוף שנות השישים ובתחילת שנות השבעים בשילובם של דוגמניות עילית יחד עם חיות פרא, פילים ונמרים בסביבתם הטבעית,

(דאז- עבור כריסטיאן דיור כמובן) את דוגמנית העל ורוצ'שקה הלביש בבגדי ציד (1968) ושלח אותה לספארי בקניה להתחכך עם אריות ונמרים.

המהלך המבריק של איב סאן לורן פתח נישה קריאטיבית  חדשה ורעננה חדשה בעולם מותגי העל.

הלכה למעשה : המהלך הקיא את האריסטוקרטיה הזרה, הקרירה והמנוכרת ויצר חדשנות שהכילה ערכי מותג חדשים ונגישים לקהלים רחבים יותר.

 

קונספט הספארי שלו חילחל כל כך עמוק לתודעת בתי האופנה עד כי בשנה העוקבת לקולקציית הספארי לא איחרו לבוא קולקציות דומות של שאנל וגוצ'י, וכאחרית - טום פורד עשה זאת עבור גוצ'י לאחר מספר עשורים.

כמאמר מוסגר - איב סאן לורן היה לראשון ששילב דוגמנית אפריקאית אמריקאית בצילומי הקטלוגים שלו - ובכך פרץ דרך נוספת.

 

הפיקנטריה והאקזוטיקה החלו לשחק תפקיד מרכזי במיצג החזותי המודפס ומאמצע שנות השבעים מחסומים קריאטיביים החלו להישבר בזה אחר זה.

 

אז מהו הטרנד הצילומי העכשווי?

 

לרוב, צלמי על יעידו שאין טרנד צילומי ושכל צלם יוצר (כישות נפרדת) את עבודתו במנותק מסגנונות תקופתיים ומעונות חולפות.

גם אם נאמר שההשפעות הינן תת הכרתיות ניתן לראות בבירור חזרה לשורשיות החייתית שהחלה בסוף שנות השבעים.

המוטיב המובהק בא לידי ביטוי בבתי אופנה עילית שיצרו קטלוגי קיץ בהשראת הטבע, החושניות, הנשיות המתפרצת ללא גבולות, החיבור המעשי והקמאי בין האדם לטבע ולעולם החי והבתוליות שבמסתורין האופף את האישה וכסותה ללא גורם אורבאני מרכזי או גורם מכאני הממצע בין הדמות לבין גופה.

 

מקצת המותגים הטרנדיים 2010 :

 

BVLGARI הושיבו את ג'וליאן מור המקסימה בעירום חלקי (טבע כבר אמרנו?) ובססגוניות אין קץ שילבו את מוטיבי הטבע, הקיפו אותה בתוכים לבנים מרשימים ויצרו תחושת נינוחות בראשיתית.

 

FENDI לקחו את הפרזנטורית אל אמצעו של יער עבות, קישטו אותו בצבעים שאינם טבעיים ובכך חיברו בין הטבע לעכשויות המצוחצחת בגדמי המותג.

 

Louis Vuitton עשה זאת ביג טיים עם הדוגמנית לארה סטון המקסימה כקמפיין המוביל של המותג לשנת 2010.

 

ואף המגזין הנחשב VOGUE הגדיל לעשות כתבה מצולמת בת 5 עמודים ברוח היער (ובהשפעה ישירה מ-AVATAR).

 

---------------------------------------

 

רוח טרנדית נושבת - קטלוג SAVAGE ברוח הטרנד.

 

ברוח הטרנד החלטתי לבצע הפקה לרגל הקיץ, ישבתי וחשבתי על קונספט בו הדמות שאותה ארצה לראות היא דמות מסוגננת, מאופקת, אולי אפילו אריסטוקרטית ולבושה למשעי, 

יחד עם זאת היא לובשת מעטה של מסתורין, סקס אפליות נשפכת וחייתיות שיצאו את גבולות הגזרה אל עבר הצופה ויעוררו אותו לסקרנות.

 

את ההפקה הוצאתי לפועל בלוקיישן שהתאים לדרישות, טבע, טבע מבולגן, טבע ראשוני שבו ההשתלבות תהיה מהירה ומיידית.

 

את הפיקוד על הסטיילינג העיצוב והאיפור נתתי למעצבת מוכשרת בשם BILI.K, שהתוצרים שלה תמיד מרשימים אותי, היא ידעה לבצע בדיוק את מה שדמיינתי לעצמי, היא עזרה לי ליצור את הדמות יש מאין, ולהוסיף כנדבך על נדבך את האקססוריז שרכשה עבור הסט.

 

לדוגמנית בחרתי בחורה צעירה ולא מנוסה בשם ג'ני מאסטר, שמבט אחד שלה הסגיר את היכולת שלה לעמוד במשימת האישה היפה והמפתה.

 

מוזמנים : קטלוג SAVAGE- BY SHAY KEDEM.

 

http://www.dalook.co.il/userset.asp?user_id=1316&user_set=2316&site_lan=he

 

 

 

 

']);" class="DLPhotos-buypicphone">לפרטים נוספים