מועדון לקוחות, הידוע גם כתוכנית נאמנות או תוכנית תגמולים, הוא אסטרטגיה שיווקית המופעלת על ידי עסקים כדי לעודד עסקאות חוזרות ולטפח לקוחות. זה בדרך כלל כרוך בהצעת תמריצים, תגמולים, הנחות או הצעות בלעדיות ללקוחות הרוכשים באופן קבוע בעסק. לקוחות בדרך כלל נרשמים לתוכניות אלה מרצון, או על ידי הרשמה אונליין, דרך אפליקציה לנייד או בחנות באופן פיזי
מועדוני לקוחות משרתים מספר מטרות לעסקים: שימור לקוחות: על ידי מתן תגמולים ותמריצים, עסקים שואפים לגרום ללקוחות לחזור לרכישות נוספות, ובכך להגדיל את שיעורי שימור הלקוחות. מכירות מוגברות: תוכניות נאמנות מובילות לרוב להגדלת ההוצאות על ידי תמריץ לקוחות לבצע רכישות נוספות כדי להרוויח פרסים. איסוף נתונים: עסקים יכולים לאסוף נתונים חשובים גיל, העדפות קנייה, ימי הולדת באמצעות הרשמה לתוכנית הנאמנות. ניתן להשתמש בנתונים אלה לשיווק ממוקד ולהצעות מותאמות אישית.
נאמנות והסברה למותג: תוכנית נאמנות מתוכננת היטב יכולה לחזק את הקשר הרגשי בין הלקוחות למותג, להוביל לנאמנות רבה יותר למותג ואף להסברה שכן לקוחות מרוצים עשויים להמליץ לאחרים על העסק.
רוב ההרשמות למועדון הלקוחות מתבצעות אונליין בכמה קליקים, על פי מחקרים שעשו בנושא, הרשמה מהירה ופשוטה מגדילה את הסיכויים להרשמות למועדוני לקוחות.
היום כל עסק חייב להטמיע מועדון לקוחות, רכישת לקוח חדש לעסק עולה כסף רב! השקעה בלקוחות חוזרים מגדילה את הרכישות ומפחיתה את הוצאות,עלות לקוח חדש עולה פי 3 מלקוח חוזר.
הקטגוריה הפופולרית במועדוני לקוחות היא אופנה ולייף סטייל, חנויות בקטגוריה הזאת חייבים לפתח מועדון לקוחות עוד היום.